Tävling??

Min premiär tur i Magnus nya båt innebar även tävling på Finjasjön. En dag som började med en sjuhelvetes massa regn. Inte förrens dagen var över kom det trevliga vädret. Då vi båda är rätt gröna vad gäller fisket efter gös så var det bara att bita ihop och göra så gott vi kunde. Vi trolla lite, vi vertikala lite och gissa vem som till sist stod som segrare?? Jo han den där jävla Per! :) en rackare som man har arbetat med en gång i tiden. Det var ett par år sedan herrn ställde upp i tävlingen, då på den tiden tog han ju hem det hela tre gånger i rad...så han kan ju sina saker.

I vår båt landades det två gösar, tror knappt att tillsammans hade dem klarat längd gränsen, så stora var dem. Men det var ju en svårfiskad dag hörde man från några andra herrar. Den som vann störst fisk för dagen och kamma hem en elmotor vann ju med en liten gädda på ynka 2,8kg. Man skulle kanske haft med sig jerk utrustningen istället.

Men skit i det! Vi fick ju komma ut i det underbara skitvädret.

Och sedan dess har jag varit ute två gånger till. En runda med Mange och en runda med Jesper och Pontus.

Rundan med Magnus började lite små skojjigt. Magnus drog in över ett grund och alla wobblers drog i botten....upp vevades den ena efter den andra, inte kan man få fisk med skit på kroken. Eller jo det kunde man visst för som den sneaker man är så fick man drillat första fisken på Magnus utrustning. Inte va det skoj när man bara trodde att det var skit på kroken....Så nu var det bara till åh sätta sig tillbaka och låta Magnus ta nästa fisk. Fisk fick han. Kanske lite mindre än vad vi båda trodde då det var en tokig gös.





Vi övergick senare till att vertikala lite. Vars en fisk till blev det!

Sen för att snabbt sammanfatta mitt fiske med Jesper och Pontus.



Eller nja jag höll kanske inte riktigt med, för än så länge har jag alltid fått något på Finjasjön :)



Nu hoppas jag att mitt ekolod dyker upp snart så att man kan börja att jaga gös på allvar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0