Tangerat PB....

Jag och Robban hade bestämt oss för en sjö som tidigare gett stor fisk.
Han anlände redan kvällen innan eftersom vi skulle gå upp 03.00 och dra iväg så snart det gick.
Sagt och gjort, klockan ringde på 03.00 och snabbt upp och slängde trailern på bilen.
Sjön vi körde till är hyfsat stor och har lite stengrund överallt, som inte är uppmärkta.
Vi sjösatte och började färden ut mot första fiskeplatsen. Körde ritkigt lugnt en bra bit ut i sjön tills det blev konstant djup på 2 meter, sänkte ner motorn och drog på lite. Från ingenstans smäller det till i båten, hoppar till och rister i allt.
Både jag och Robban tittar på varandra 1 sekund innan vi fattar vad som hänt, vi har kört på en sten, i ca. 10-12 knop.......
Livrädd stänger jag av motorn och hissar upp den. "Skyddet" som sitter innan proppellern har tagit nästan hela smällen så den blev lite tilltygad, även ena bladet på proppen fick lite smäll men det funkar......
Med hjärtat i halsgropen och med livet i behåll puttrar vi vidare i ca. 1 knop........
 
Jag kan summera fisket på 1 sätt, Robban totalt krossade mig....
Han körde haspel med en mindre variant klädhängar spinnare.
Själv körde jag tungspinn grejjerna med MM Double Showgirl och M/G Lindy spinnare.
Robban vann fisket med 9 fiskar mot mina 2.
 
Vi stannade vid en mynning med hyfsat strömmande vatten som vi hade kört igenom tidigare för att nå ett bakvatten. Redan när vi körde igenom första gången sa vi att här ute står säkert fisk som käkar det som följer med strömmen.
Robban gjorde första kastet, ingenting. Jag kastade min Lindy och kände något som sög till i spinnaren men släppte direkt. Sa till Robban att det var säkert botten.
Robban kastade på samma ställe, då sög det till på riktigt. Ett hyfsat spöböj men såg inte så värst stor ut, förrän den kom upp till ytan och virvlade till. Då förstod vi att den var lite bättre.
Stod nervös med håven men det blev en ganska odramatisk landning. Upp ur håven, på mattan och i vågsäcken.
103 cm och 6,9 kg gör det till tangerat PB för Robban. STORT GRATTIS!
Han tog sedan en på 3,2 om jag minns rätt och en hel del mindre.
Vi fiskade fram till 12.00 men det kändes som 22.00 på kvällen =)
Detta är en sjö vi kommer lägga mycket krut på i framtiden, det är trots allt samma sjö där vi hade med Albin tidigare i år och han tog en 8,9.....
Alltså 2 pass i sjön, 1 på 6,9 och en 8,9, sjön har potential.
 
Blir förmodligen inte så mycket inrapporterat från mig ett tag framöver då vi ska ha tillökning i familjen i slutet på Augusti.....
Men jag är tämligen övertygad om att Robban kommer skriva en hel del. Bla har han 1 vecka planerad i Norrland.
 
Over and Out
Skitfiske
Magnus
 

Kommentarer
Postat av: Claus

Thumbs up Robban and keep on rocking!

2012-07-11 @ 16:19:36
Postat av: Robban

Thanks Claus!! I hope to meet you one day! :)

2012-07-30 @ 00:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0