Två veckor kvar till Panama

Man kan ju börja med gårdagens gäddfiske. Tanken va flötestrolling och till sist så blev det också det. Dagen börja ju inte riktigt som man hade tänkt sig. Ut med båten ur garaget. Upp med den på dragkroken och sen börja jag vrida upp hjulet. Två varv sen stod man med veven i handen. Efter lite funderande så var det bara in i garaget och börja leta verktyg. Fick av hjul och stöd. En sista check visa att båten inte ens var fast på kroken så man ska väl vara glad över att båten inte for in i bilen. 
 
Första hugget skulle komma redan på första varvet men innan jag hann fatta tag i spöt var gäddan borta. Timmarna gick och fisken uteblev. Magnus kom ut för att få kasta av sig lite. Hans nya fladdermus skulle locka till sig en fisk intill båten. Den slet dock sig lika fort som den hade attackerat. 
Jag va ju så nöjd med att jag hade införskaffat ett nytt mount till min gopro kamera. Dock inte lika nöjd när det gamla mountet trasadesmsönder vid byte. Efter en evighets filmande kände jag att hoppet var borta. Stängde kameran och tryckte ner den i BFT väskan. 15 minuter senare försvinner flötet och denna gång lyckas jag kroka en anständig fisk. Många härliga rusningar och några tecken på att fisken skulle vara köldstel fanns inte. Vågen tog sig en liten bit över fyra kilo och man var helt klart lite gladare. Fjällan tog lite bilder innan gäddan fick sin frihet tillbaka. 
Detta var det enda som skulle hända och hemfärd vänta. Väl hemma och i skrivande stund upptäcktes det att minneskortet inte satt i kameran så några bilder blev det jävlar i det inte. Det va verkligen min dag igår.

14 dagar kvar till avresa. Förhoppningsvis glömmer man inte minneskort till sjöss i Panama;) ska bli härligt med nästan 3 veckors semester! 

//Fojjan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0