Impuls resa till Rügen

För tre veckor sedan dök det upp en tråd på FS (fiskesnack) där två herrar behövde en resekamrat till Rügen. Den tredje personen som skulle med hade fått förhinder. Extremt sugen begav jag mig till jobbet. Väl där tyckte mina kollegor att jag skulle hänga på dem och ledighet ordnades och 24 timmar senare var man i Tyskland.

Vilka va nu dårarna man skulle åka med? Helt ärligt hade jag inte kollat upp dem så mycket innan jag bestämde mig för att åka med. Sen efter lite googlande så upptäckte jag att det var Klas aka ThePikeFather och Micke the famous betesbyggare CaesarLures. Redan i bilen på vägen ner insåg man att det skulle bli en bra resa.
 
Kröslin, en liten by med inget mer än marinan som vi bodde på. Här fanns en restaurang och en liten shop i princip. Men boendet var fint. Skönt att bo intill båten och bara traska rätt ut på bryggan på morgonkvisten. 
 
Vår guide för veckan var Herr Mayer. Muskelberget med NINJA mothugget. Fy helvete vad snabb han var med att kroka! Men det skulle ju visa sig att dålig vind och klarblå himmel inte var till vår fördel. De berömda Rügen gäddorna befann sig helt enkelt inte där vi va och inga monster skulle komma upp under veckan. Man fick lära sig fort för att lyckas kroka och man insåg rätt fort varför Mayer gjorde som han gjorde. För trots att vi landa 40 gäddor så var det många som undkom. Dem spotta ju fortare än gösen:/. Till min personliga fördel så hade jag Caesar Lures att tillgå. Hans CL-shad 14 och CL-shad 21 skulle komma till stor nytta. Jag tog en fisk på mina egna beten....say no more!:) Nej men det kändes härligt att få slakta hans gummibeten i munnen på ett dussin gäddor. Det skulle även visa sig att man blev lite historisk. Första gösen skulle man lyckas ta på en CL-shad 14. Coolt! 
 
Nej men fisket i sig var väl lite av ett fiasko. Skylla på vädret eller om man helt enkelt suger på att fiska spelar ingen roll! Jag åkte till Rügen med två herrar som jag faktiskt saknar att fiska med redan...det är tillräckligt bra betyg i mina ögon!! Rügen gäddor i sig är något speciellt, vi har trots allt sagt orden Große hecht ett par gånger vid fel tillfällen...men skamden som ger sig. 
Vi ses snart grabbar, ni stal trots allt min flytväst ;)
 
Hecht Hecht Hecht
 
//Fojjan
 
 
 
 
 
Då du inte har skickat över några bilder Klas så får du faktiskt inte va med på bild ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0