Spinnerbait fishing

Efter tre raka bompass på gös så var det dags att ta sig an gäddan igen. Magnus skickade igår över en bild på hur han fullmatat sin hink med beten och jag bestämde mig då för att endast fiska med tre beten:) En groda, ett klassiskt atom och ett SavageGear Da Bush spinnerbait. Då jag hade jobbat natt fanns det ingen tid för sömn och direkt efter jobbet tog man sin Kia österut i det skånska landskapet. Ett vattendrag vi inte har lagt allt för mycket tid på skulle besökas. Efter snirklande bland de stora stenarna var det då dags. De första timmarna spenderades mest med att leta jaktmark. En snipa lyckades man kroka, Magnus fick sin SöderJigg slaktad utan att lyckas kroka något. Sen kicka sömnpillret in och jag somnade som en stock på kastdäcket. Ett par stockar senare väckte Magnus mig och nya krafter hade bildats. Tillbaks med båten på ruta ett, nu var det dags. En huggperiod på ca 2 timmar kicka in och helt plötsligt hade man landat tre snabba fiskar. Det där SavageGear betet sviker aldrig i sommarvärmen. Magnus skulle också äntligen få fisk! Efter en drös med bompass small det på. En gädda på runt 2 kg som trodde att han var bra mycket större. Många härliga rusningar bland näckisarna. En halvtimme senare skulle jag få dagens bästa på runt 3 kg. Nu nalkas det frivecka och det vette tusan om man inte skulle få till något pass till:) man inväntar ju för tillfället en liten order och det vill man ju få prova i stundande tider.
 
Nej du Magnus....14-1:)

//Fojjan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0