Äntligen

För två veckor sedan var det planerat ett tre dagars fiske. Dock slutade det med bara en dag på sjön då det blev lite sjukdomar till höger och vänster. När vi väl kom ut så lekte mörten. De fina braxnackarna bara fullkomligt frossa längs vasskanten. Så fisket blev svårare än förväntat. Känns som de blir väldigt präglade på mört under denna korta period. Men mitt BromanOdell spö skulle få känna lite gung. Känns bra att veta att ens nya stuk på flugorna levererade direkt. Mr. Ismete skulle också få sig en fisk efter mycket slit under eftermiddagen. Hans slips kunde vägas in på 5kg. Tråkigt att gäddan lyckades leka under isen men det är väl något man får ta med dessa utdragna vintrarna. 
 
Första på fluga i år.
 
 
Vi lyckades få till ett pass till ett par dagar senare. Jag valde då att vertikala efter gäddan. Jag hade ingen större framgång då jag tappade tre fiskar. Magnus lyckades lura en till av mindre kaliber. Nu är det dags för jobb så jag hinner inte dra upp förra helgen som spenderades i Hjälmsjön...
 
//Fojjan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0