Grabbar i Blåsväder!

Som Robban avslutade förra inlägget med blåste det ganska mycket denna dagen.
Väderleksrapporten hade sagt 11m/s och det var tveksamt om vi skulle ut denna
dagen. Även om sjön är liten och ofta har lä på någon sida är det inte särskilt
spännande att fiska i storm.

Tänkte inte göra detta inlägget särskilt långt eftersom det inte finns så mycket att
berätta =)
Blev några strögäddor under dagen men inga med storlek.

Så här kommer historien som egentligen ska berättas.
Vi bestämde oss för att köra rakt över sjön till en vik vi brukar fiska i.
Vinden blåser vid detta tillfälle runt 10-11m/s så det går lite vågor på den lilla sjön.
Vi kommer runt en udde och allt är frid och fröjd. Då kommer en kastvind på
säkert 25m/s, snurrar båten 180 grader (på en 5-öring) knäcker min transportspöhållare,
som det sitter 3 spö i. Alla 3 spöna åker ut i vattnet, Robban slänger sig och hinner få
tag i 2 av dem. Då slänger jag mig från fören och ska rädda det 3:e, då kommer vågorna
som denna vind skapat, så båten håller på att välta.
Denna tillställning varade ungefär 5 sekunder, så allt hände väldigt fort. Efter dessa 5 sekunder
ser vi att det fattas ett spö, MITT JERKSPÖ. (Amba 5601JB, Strike Pro Conductor + 1 trä McTail)
Så numera ligger jerkspö samt rulle på sjöns botten. Efter detta blev det nästan vindstilla, VILKET HÅN!

Summa Summarum, det var inget bra fiske, inget bra väder, inget flyt alls.
Blev inga bilder från denna rundan eftersom jag inte vet vilka bilder det är =)

Kommer snart nytt inlägg med lite ny utrustning, nytt Jerkspö, ny Jerkrulle mm så håll ut,
vill ju inte delge allt samtidigt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0