Ny fluglins matta till båtfisket

Den kreativa sidan bara sprudlar av ideer för tillfället:) Efter att ha tittat på Outdoor Channel (konstant igång) så såg jag en gummi matta som dem hade när dem flugfiska. Jag är så trött på att använda linkorg då mina armar är förhållandevis långa. Så in på google och jag började mitt sökande efter en liknande matta. Men efter att ha besökt ett par hemsidor så insåg jag att den budget jag va intresserad av låg ljusår bort. Finns säkert någon som är bättre på att finna billiga saker på andra sidan atlanten men jag gav upp och tänkte att jag får göra något själv. Så jag begav mig helt enkelt till förmedlingscentralen och införskaffa en gummi matta, 30kr kan man leva med, sen fick det bli ett par stripps på det och whoola allt för runt 50kr. Bra mycket billigare än det jag fann från staterna som gick på en bit över 100 dollar. Sen va det bara till och trä strippsen hit och dit och nu va den klar:) Vinner väl inga priser utseende mässigt men den kommer helt klart att hålla linan där jag vill i båten. Annars är det ju bara till att montera dit fler stripps. Jag dela faktiskt mattan på mitten och gjorde två ut i fall att man får flugfiskande besök i båten;)

//Fojjan

 

 
 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Claus

jättesmart lösning Robban :)

2013-03-15 @ 19:54:36
Postat av: Robban

Tack Claus!!

2013-03-17 @ 14:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0