Nu trillar det in hur mycket saker som helst

Nu är det spikat. Avfärd till Norrland om sju dagar. Två veckor i svenska amazonas där mosquitosen kommer att jaga dig till den sista blodsdroppen. Den norrländska krokodilen ska pressas upp från djupen och upp i båten. Där väntar priesten på att få göra sitt ;). Är du som läser detta en extremenist till catch and release gör du nog bäst i att sluta läsa nu. För exakt varje fisk jag krokar kommer att avlivas. Dessa varelser är inte värd att finnas i våra fina sjöar! Nej jag skojar bara. Jag förespråkar catch and release. Men jag förespråkar även catch, kill and cook! Vilket det kommer att bli även under denna resan. Men vi tar aldrig upp mer fisk än vad vi behöver och även fisk med en hög reproduktions status kommer att åka tillbaka ner i vattnet. Sen gädda är väl inte den godaste fisk man kan komma över?? Abborre tackar jag inte nej till och det har vi gott om i de vatten jag ska fiska i:). Hade folk bara haft lite förnuft så hade man aldrig ens behövt nämna C&R!

De senaste betena att trilla ner i väskan blir en Svartzonker, två stycken Ace Hell Tail och en Zam Z Tail. Sen har vi lite paddlar och tails till detta ekipage.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0