Gäddflugor

På mässan hade jag planerat att fixa lite material till mina gäddflugor. Det enda som föll mig i smaken var lite bucktail från Fly-dressing. Väntar på ett trevligt packet från Harrkungen där det sista finns för mina briljanta planer. Men dock skulle vi ju ut på ett litet pass förra helgen så det blev till att snida ihop något. Första flugan vet jag inte ens om den kommer att blötas. Ringrostig efter att inte ha suttit vid städet på länge, såg nog värre ut än när jag band min första fluga. Men jag var tvungen att ge det en chans till och det gjorde jag helt rätt i. För den kommande flugan kan vara den bästa jag har gjort. Den förde sig briljant i vattnet. Dock hade inte fisken kommit in på det grunda utan de gömde sig fortfarande på djupet. Så nu längtar man efter det sista materialet sen kommer det bindas flitigt.

Här kommer lite bilder på min två gäddflugor, ja första blev som sagt katastrof så hädanefter heter mina flugor Stänket eller Squasch!!

 

 
 
 
Som sagt, Stänket. 
 
 
 
På bild gör sig nästan den första flugan bättre. Man kanske skulle gå en fotokurs, igen.... 
 
Mässan i sig var mycket trevlig, många nya och många gamla ansikten på plats. Tog även mig tid och prövade Tellis nya serie TSD. Det var ju hur jävla najs som helst! Jag vill ha! Får väl dock se till och betala Panama innan jag går loss på hans serie. 
 
Nästa år, Stockholm, njaaa vi får väl se. 
 
 
Fojjan
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0