Ny Utrustning!

Som jag lovade i förra inlägget så kommer här lite info om utrustningen jag shoppade nu när jag slängde den andra i sjön =)

Rulle blev en Ambassadeur Predator, valet stod mellan denna eller en JB. Men eftersom jag haft JB tidigare var jag sugen på att prova Predatorn.
Spöet blev ett Daiwa Luna Predator 6101 XHFB, enorm skillnad mot mitt gamla Strike Pro Conductor spö. Dels är det 30 cm längre. Sen går det inte jämföra i känsla, inte på samma karta.
Linan, Fireline Tracer Braid 0,35mm, känns mycket bra än så länge.

Har varit ute en snabbrunda för att testa grejjerna och det är långt över förväntan. Kastlängd samt känsla är ENORMT skönt.
Första fisken på utrustningen blev en gädda på 4,5 kg på denna turen. Har tyvärr ingen bild, själv i båten o bara mobilkamera så det var lika bra att låta bli =)
Tog på en plast McTail i färgen Pearl Oliven.

Amba Predator, Daiwa Luna Predator.


Efter att jag testat grejjerna slöt Robban upp vid 19.30 tiden för lite snabb trolling.
Blev en liten snipa ganska omgående, sen dog det ut helt.

Idag (14/6) kom det ett par paket i postlådan, det e ju alltid trevligt.
Ett var från Lundgrens och det andra från Söder Sportfiske.
Från Lundgrens kom det 3 wobblers, 2 st Big Game Tackle Twitchbait 9´ samt 1 st ERC Double D.
Från Söders kom det 3 st 2-pack Paddletails till McTailarna.
Ska bli enormt skoj att testa dessa betena, mycket fin finish på Twitchbaitsen.

Big Game Tackle Twitchbait 9´  ERC Double D  Paddletails

Nu är det dags att gå ut i garaget och sätta batteriet på laddning, för imorrn blir det förhoppningsvis fiske.
Rapport kommer =)

//Skitfiske Magnus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0