En sån där dag....

Då det mesta verkar gå fel. Så började min dag i tisdags när jag o Robban skulle ut på ett litet gädd-trollingpass. Regnet öste ner och nästan ingen vind alls. Robban kom vid middagstid, hade precis hunnit käka lite. Skulle ta på mig regnkläder, men vad...... Hitta inga regnbyxor. Letade typ 10 minuter innan jag hittade ett annat par som passade.
Nåja, iväg kom vi.....Ungefär halvvägs innan jag kom på att jag glömt nyckeln till tändningen på båten. Vända tillbaks igen, inte så långt men ändå en 15 minuters mindre fiske och ÄNNU mer irriterad =)
Nästan framma, kommer på att jag glömt mina paravaner, tur Robban hade med sina. Blev dock 2 spö mindre men vad gjorde det.

Fisket då?
Jodå, 7 gäddor upp. Dock inte särskilt skoj storlek. De 3 första högg på Robbans 4-play Lowrider i Firetiger. De andra kom på lite blandade beten. Dock bara på tailar.
Regna konstant i 5 timmar innan vi gav oss, då kändes regnkläderna som man virat in sig i en blöt handduk :)
Blev inga bilder denna dagen pg.a vädret.
Nya tag nya dagar.

//SkitFiske

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0