Magnus Första Ismete.....

Jaha, Magnus första ismete. Jo så är det, mitt allra första ismetepass i livet gjordes förra veckan.

Det var Robban som tyckte det var dags att jag testade på det. Har tidigare varit lite skeptisk till detta fisket då jag gärna vill att det ska hända saker hela tiden =)
Robban som har ismetat några år nu hade alla grejjer, det enda jag handlade var is-dobbar. Kändes som en välinvesterad livförsäkring.
Robban kom runt 08.00 och termometern visade på -13 och lite snålblåst så vi tog en kopp kaffe hemma först innan vi begav oss till vattnet. Även mörtarna fick lite nytt friskt syre i hinken.

Framme vid vattnet började Robban packa ut pulka och alla saker lastades i den. Spö, borr, mört, landningsmatta, ved och allt annat som behövs.
Ungefär 30 minuter senarare var de 4 spöna vi skulle fiska med i vattnet.
Blev 1 fälle innan vi hann rigga klart men missad fisk. Ganska omgående kom ett fälle till, med samma utgång.
Därefter blev det 3 gäddor, inga stora men dock fisk. Även om det inte var någon stor är det alltid trevligt att känna sprattel i änden på linan.

Det var en trevlig dag på isen, och jag tror inte det var den sista heller =)

//SkitFiske
Magnus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0