Ny man i båten visar vart skåpet ska stå :)

Idag var ingen vanlig dag. Ny sjö och även en helt ny fiske kamrat! Ingen mindre än Albin Carlsson från Fiske Bröder I Söder skulle göra oss sällskap i båten. Då Albin spenderade förmiddagen på jobbet så tjuvstarta jag och Magnus fisket. Men det var en seg förmiddag! Magnus fick en liten rackare och jag tappa en, det va allt. Så det var två tyngda fiskepojkar som begav sig till land för grillning innan Albin skulle dyka upp. Fyra Bratwurstar senare rulla Albin in med sin lilla SAAB och efter en snabb hälsning var vi påväg ut på sjön igen. Tänket på eftermiddagen var att vi skulle fiska grunt och en planerad rutt lades fram till kapten Magnus. Vik efter vik betades av och fisket var fortfarande segt. En och annan snipa bet tag över Magnus papegoj pig och det verkade som att papegoja skulle vara det rätta valet för dagen, för alla utom mig då. Jag får fortsätta med mina gamla hederliga atom drag för det verkar vara det enda jag kan få fisk på :) Efter någon timmes fiske på eftermiddagen ringde Malin (Magnus sambo) och frågade hur fisket gick. Efter en snabb redovisningen så sa jag att jag tror att Albin skulle få dagens största då han inte hade fått upp någon i båten än. Det visade sig att jag skulle få väldigt rätt. En westin, vilken färg tror ni? Jo självklart ännu en papegoj färgade rackare. Fisken sög i sig betet så försiktigt att man kan tro att han skulle suga på en isglass. I början verkade han inte så stor men när han fick se oss och båten så var det dags att braka loss helvetet. Men ett par tjurrusningar senare fick Magnus in han i håven och vi började genast att grubbla om det skulle va en fisk som når tio strecket. Jag som till och med fick igång min GoPro kamera blev så exalterad under fighten att jag vågar påstå att jag måste vara världens sämsta kameraman:) Nu till det ni alla undrar, vågen stannade på 8.7 kg fördelat på 107 cm. Efter detta fortsatte vi att beta av mycket vatten. Magnus va i och vände i någon finare fisk med sin äckliga pig annars var det snipor för hela slanten. En mycket trevlig dag! Albin är mer än välkommen tillbaka i båten! Grymt härlig kille som jag hoppas på att få fiska mer med! Det är trots allt hans tur att bjuda ut till nästa dans.
Filmen kommer att komma! Måste klippa lite så att jag kanske ser ut som en lite mer medioker kameraman :)
Stort grattis Albin!!
// Team Kannibal

Albins 8.7, 107cm

Albins 8.7, 107cm

Albins 8.7, 107cm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0