Semester gädda

Två år. Hela två år har gått sedan jag träffade Erik och Rille. Om man nu inte räknar in sportfiskemässan där Harrkungen hade en trevlig monter. Fyra dagar med fiske väntade och förväntningarna var höga. Eller i alla fall kändes det bra att man skulle fiska gäddfluga ett par dagar. Känns som att alla dagar var rätt lika. Erik och jag tog en stänkare extra varje kväll och sov länge medans Rille var tvungen att jobba ett par timmar. Sen ut på diverse olika sjöar på jakt efter storgäddan. Men som hela året har varit så har de stora hållit sig undan och ett par smågäddor får se insidan av båten. Men inte ska man vara bitter inte. Även de små fiskarna bjöd upp till dans på mitt BigDaddy spö. Efter varje pass var det hem till köket för att fixa till gourmet middagar. Sedan väntade bordshockey och whiskey. Nån kväll när orken tröt så fick det bli fiske film. Har en ny favorit! Only the river knows! Vacker! Vacker! Vacker! Tack för en trevlig vecka och jag hoppas verkligen inte att det tar två år tills vi ses igen! 
 
//Fojjan
 
Mitt nya Jerkbait
 
Kärlek
 
C&R så dem får växa till sig
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0